Home BestemmingenEuropaFrankrijk Traveldiary – Cruise door de Middellandse zee

Traveldiary – Cruise door de Middellandse zee

by Elisa van der Sluis
Cruise

Het is een cliché, maar zo kijk je ergens tegenaan en zo zit het er weer op. De afgelopen dagen maakte ik, samen met mijn moeder, een cruise door de Middellandse zee. Moeders is namelijk 50 geworden en dat moest gevierd worden! In dit traveldiary neem ik je even mee naar 4 dagen cruisen door de Middellandse zee.

Na een korte vlucht kwamen we ’s ochtends aan in Milaan. Daar werden we opgewacht door een chauffeur die ons naar de haven van Genua bracht. Een rit die ruim 2 uur duurde, maar totaal niet saai was. We reden door de bergen en keken uit over lieflijke dorpjes en steden. Wat is Italië toch prachtig mooi! Eenmaal bij de haven checkten we in voor onze cruise en gingen we aan boord van “ons” cruiseschip.

Glitter & glamour

Ons thuis voor de komende dagen was de MSC Divina. Een op zijn minst indrukwekkend schip wat maar liefst 333 meter lang is en 38 meter breed. Een flinke dame dus. Eenmaal aan boord kijken we onze ogen uit. Twee trappen geheel ingelegd met Swarovski stenen schitteren in de lobby. Een beetje over de top, maar toch erg mooi om te zien. Overal fonkelen lichtjes, glazen liften schieten omhoog en brede sofa’s nodigen ons uit om even te gaan zitten en rond te kijken. We zetten onze spullen in de kamer en beginnen onze cruise met een heerlijke lunch, terwijl we uitkijken over de haven van Genua. Een heerlijk relaxed begin van een paar memorabele dagen.

MSC Divina

Slenteren door oude steden

De dagen die volgen bezoeken we Rome en Marseille. Beide heb ik al eens eerder bezocht, ook tijdens een cruise, maar wat zijn ze mooi! In Rome kijken we onze ogen uit bij bekende trekpleisters als het Colosseum, de Trevi fontein en natuurlijk het Vaticaan. We wandelen over de oude bruggen over de Tiber en struinen door kleine straatjes. Nemen plaats op een terrasje in de zon en genieten van een lekker lunch. Het ultieme lentegevoel! We lopen tot onze voeten branden, terwijl onze camera’s overuren draaien. ’s Avonds komen bij in 1 van de bars op het schip, onder het genot van een cocktail.

Rome Colosseum

Rome Piazza Navona

Rome Vaticaan

De volgende ochtend doen we ons tegoed aan een uitgebreid buffet, met uitzicht over de prachtige Franse kustlijn. Tegen de middag komen we aan in de havenstad Marseille. Daar slenteren we langs de oude haven en nemen een kijkje bij het Musée des Docks Romains. Hier zien we de overblijfselen van een Romeins warenhuis, ontdekt in 1947. We kijken uit over zee en genieten van het zonnetje. Op straat zijn we getuige van een Paasceremonie, waarbij leden van de kerk achter een gigantisch houten kruis wandelen terwijl zij psalmen zachtjes meezingen. Een bijzonder schouwspel.

paasviering

Milaan als afsluiter

Op de laatste dag komen we vroeg in de ochtend aan in Genua. Onze taxichauffeur staat ons op te wachten om ons terug naar de luchthaven van Milaan te brengen. Daar komen we zo vroeg aan, dat we alle tijd hebben om nog even richting het centrum van Milaan te gaan. Met de bus zijn we in 15 minuten in het centrum, ideaal! Natuurlijk nemen we een kijkje bij de beroemde kathedraal en wandelen we door de winkelstraten. Want Milaan is toch wel echt een modestad. Net voor we terug naar de luchthaven moeten gaan, ploffen we nog even neer op een terrasje. Nog even genieten van een Italiaans ijsje. Het perfecte einde van een korte, maar mooie cruise door de Middellandse zee!

Ook lezen:

5 comments

Kaylee Joosten 2 april 2018 - 9:47 pm

Wat een gave cruise en oh wat een mooi schip is dat! Erg mooie foto’s heb je gemaakt, wauw! ❤️

Elisa van der Sluis 10 april 2018 - 5:08 pm

Dank je wel voor je compliment, lief!

Rowan 3 april 2018 - 9:58 am

Wat een mooie plekken hebben jullie bezocht zeg. Ik ben nog nooit in Italië geweest, maar het lijkt mij daar zo mooi. Het staat dan ook zeker op de bucketlist. Leuk om zo’n boot van binnen te zien, ziet er echt luxe uit!

Elisa van der Sluis 10 april 2018 - 5:08 pm

Dank je wel! Was echt een heel leuk reisje. Binnenkort plaats ik nog een uitgebreide blog over hoe een dag aan boord eruit ziet.

Stéphanie 14 april 2018 - 6:45 pm

Een cruise is niet echt mijn ding, ik ben liever langer op een plek, maar Marseille moet ik echt een herkansing geven. Rome is ook prachtig he. Ik zag het onder een laag sneeuw, dus ook deze stad verdient een tweede bezoek.