Home BestemmingenNoord AmerikaVerenigde Staten Vooruitblik Florida: een nieuwe reis naar een oude bekende

Vooruitblik Florida: een nieuwe reis naar een oude bekende

by Elisa van der Sluis
Vooruitblik Florida

Wie mij volgt op Facebook weet het al, eind deze maand gaan we naar Florida! Gedurende 13 dagen gaan we roadtrippen door the Sunshine State. Een reis waar ik erg naar uitkijk, om meerdere redenen.

Terug naar de basis: waar het reisvirus mij te pakken kreeg

Ik was 22 toen ik voor het eerst echt op reis ging. Natuurlijk was ik wel al vaker op vakantie geweest, maar dat waren vooral gewone strandvakanties. Een echte reis, zoals een roadtrip, had ik nog nooit gemaakt. Florida leek mij toen een leuke bestemming om te kijken of het iets voor mij was. Er was genoeg te ontdekken, maar er waren ook prachtige stranden om lekker te relaxen. En dus boekte ik mijn ticket en huurde ik een auto.

De 3 weken in Florida die volgden waren fantastisch. Ik bezocht geweldig mooie plekken, lag op idyllische stranden, bezocht voor het eerst een Nationaal Park in het buitenland en voelde me weer een beetje kind in Disney. Door deze reis raakte ik ook nieuwsgierig naar de rest van de wereld. Ik wilde meer zien. Er volgden reizen naar onder andere Canada, Thailand, Japan en natuurlijk onze favoriet: Zuid-Afrika.

Toch riep ik in de 8 jaar erna regelmatig dat ik ooit terug wilde naar Florida. Terug naar waar het voor mij begon en terug naar waar ik het in die weken zo naar mijn zin had gehad. Zoals ik al vertelde in mijn terugblik Juli ben ik herstellende van een burn out. Een burn out zorgt er eigenlijk voor dat je weer terug moet naar de basis van alles. Uitzoeken wat je leuk vind en waarom dat ook al weer is. Toen ik een aanbieding voor een fly-drive Florida tegenkwam leek het dan ook of het zo moest zijn.

Vooruitblik Florida: 13 dagen in de Sunshine State

Klein nadeel aan deze reis is dat we slechts 13 dagen de tijd hebben. Dat is niet heel veel, maar met een beetje planning komen we een heel eind. Het scheelt ook dat we heen op Orlando vliegen en terug vanaf Miami. We hoeven dus niet terug naar Orlando te rijden.

Inmiddels hebben we onze route redelijk uitgestippeld. We starten dus in Orlando, waar we een aantal pretparken bezoeken. Normaal brengen onze reizen ons naar prachtige natuurplekken, maar een tof pretpark kan ik ook wel waarderen. En in Amerika zijn ze echt heel leuk! Vervolgens rijden we door naar Naples aan de Golf van Mexico. Een tussenstop voor we doorrijden naar the Everglades en the Florida Keys.

We bezoeken trouwens niet alleen bekende plekken. Gelukkig niet want het moet ook weer geen herhaling worden. Zo ben ik de eerste keer enkel in Universal Islands of Adventure geweest, deze keer bezoeken we Universal Studios en het nieuwe Volcano Bay waterpark. Ook willen we deze keer Key West bezoeken en de Key deer opzoeken, iets waar ik de eerste keer ook niet aan toe kwam. Binnenkort zal ik onze exacte route online zetten, maar als je nog tips hebt dan hoor ik ze natuurlijk heel graag.

Ben jij al eens in Florida geweest?

Ook lezen:

1 comment

Rowan 10 augustus 2018 - 8:47 am

Wat een heerlijk vooruitzicht! Lekker aftellen! Ik wil graag een keer naar Florida dus ik kijk nu al uit naar je foto’s!